Pages

Saturday, May 18, 2013

Betyder LCHF et farvel til snacks?


Betyder LCHF så et farvel til snacks?

Både ja og nej.

Det vi kender, med at sidde fredag aften med en stor skål slik, chips og popcorn - ja det er desværre slut. Men ind kommer MØRK chokolade og hold nu fast FLÆSKESVÆR -  ja den troede jeg heller ikke på da jeg hørte det første gang. Enhver mands ynglingssnack.

Der er nu ikke noget, der kan gøre en mand glad, som når ens kæreste/kone sidder i sofaen fredag aften, og kigger på en og spørg om man ikke lige hopper ud og henter en pose flæskesvær eller noget mørk chokolade. Så kan jeg altså godt overleve ikke at sidde og køre 500g blandet slik ned, hvor jeg alligevel sidde bagefter og har det dårligt.

Så da vi var ude at handle ind en dag, og vi også skulle have flæskesvær, tog jeg kun én pose, hvorpå Martine kiggede på mig, og sagde "Ej skat, vi skal altså have to poser"  :-) så bliver jeg altså glad.

Den mørke chokolade skal være på minimum 70 % kakao, og det smager afsindig godt sammen med et glas rødvin. Selvom  man har spist flæskesvær og et par stykker mørk chokolade, så sidder man ikke med den der oppustet fornemmelse bagefter, som man gør efter slik og chips.


Held og lykke med det hele
Theis

2 comments:

  1. Ja, det er en sand fornøjelse :)
    Jeg startede også ud med 70% chokoladen, men guffer nu gladeligt 86% chokolade :) Smagsløgene ændrer sig stille og roligt. -og jo højere en procent% jo færre kulhydrater ;) Jeg er spændt på at høre om noget tid om i også hopper over på den helt mørke :)
    Mange LCHF hilsner Mette fra Nemvejen.dk

    ReplyDelete
  2. Jeg er også rykket over til 86% og det er super lækkert :)

    ReplyDelete