Pages

Wednesday, June 12, 2013

Hvad kan man drikke på LCHF af læskedrik?


Vores allesammens gode ven sodavand -  ja den skal vi desværre til at vinke farvel til på LCHF - også light og zero produkterne.

Men der er et rigtig godt alternativ, som jeg virkelig har taget til mig, og det er usødet isthe.

Vi kender alle isthe  som det der ultra søde stads på flaske -  men det her er der ikke noget sødt i, såsom sukker og andre sukkersubstitutter eller tilsætningsstoffer.

Køb en masse forskelligt the - gerne frugt the, og en masse af det. Normalt har jeg virkelig ikke kunne drikke the uden hverken sukker, sødetabletter eller honning i, men der her glider lige ned, som saftevand og sodavand. 

Tag diverse kander I kan lave det i og lad det gerne står og trække 5-10 min. Lad det derefter afkøle på køkkenbordet i et par timer, hvorpå det hældes på flasker og lægger på køl. Tro mig, det kan sagtens drikkes uden sukker i, det smager som et glas saftevand :-)

Held og lykke 
Theis

PS: Vi er især glade for Wild Berry Zinger fra Celestial seasoning, lakridsthe og hvid the med lemon. Derudover er vi også glade for dansk vand med citron og dansk vand med blåbær. Det kan man få i Rema1000. //Martine

4 comments:

  1. Jeg vil gerne anbefale Cool Mint the kold også. Den kan man få i de fleste the-butikker. Mmmm, den er god!

    ReplyDelete
  2. Hej har lige læst jeres blog. Befriende bare at følge jeres "forsøg" uden alenlange ernæringsforedrag. Bare down to earth, som vi andre. Jeg er på dag 5 i mit andet LCHF eventyr, denne inkl manden. Her i huset er det ham der er sukkergrisen, hvor jeg personligt synes det er skønt at kunne "bade" i fløde nu. Må dog indrømme at her på 5. dagen, rammes jeg af fedtangsten og kan ikke helt forstå, det er tilladt.
    Har i også spekuleret i den med kolesterolen. Jeg har også tænkt på om man får for mange proteiner??
    Nå, håber i bliver ved længe <3 Knus Jennifer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Jennifer, Tusind tak for de fine roser! Jeg kan godt følge dig i fedtangsten - jeg har den selv. Nogle dage bliver jeg endda ramt af fed-lede hvor jeg bare ikke kan tage mere fedt. Men jeg prøver stille og roligt at snige fedtet ind hist og pist. Olie på salaten fx. Her til aften serverede jeg mayonnaise dip til maden. Jeg har læst en del på LCHF forum og faktisk er det sådan at man godt kan få for mange proteiner. Skru op for fedtet og spis masser af grøntsager. Og lyt efter maven. Jeg spiser utrolig mange grøntsager. Jeg putter hvidkål i mange ting, fx gryderetter og så er jeg glad for blomkålsris.

      Mht til kolesterol synes jeg det står beskrevet meget fint i bogen: Kom i gang med LCHF på 14 dage. Der skriver forfatteren, Lars-Erik Litsfeldt et par sider om kolesterol hvor han nævner det "gode kolesterol" og at man ikke skal bekymre sig synderligt over det. Jane Faerber skriver også lidt om det her: http://www.madbanditten.dk/lchf-og-fedt-og-kolesterol/

      Håber du kan bruge det til noget :) Tak for at du læser med. kram Martine

      Delete