Pages

Wednesday, May 22, 2013

Opskrift på LCHF brød med Philadelphia ost


Her forleden stod jeg og skulle bage brød - men opdagede at jeg ikke havde nok kerner til det brød, jeg oprindeligt ville have bagt. Derfor søgte jeg på nettet og fandt en anden opskrift, som jeg improviserede fra. Og voila! Jeg fremtryllede et velsmagende, og rugbrøds-agtig brød. Jeg var meget stolt af mig selv, for jeg bager faktisk slet ikke. Jeg hader det! Alt det der dej, som kommer alle vegne - især når jeg vasker op.

Opvask bliver lidt nemmere uden klæg dej med gær.

Her kommer opskrift på brød:


100 g hørfrø
300 g blandet mandler, hasselnødder, valnødder og solsikkekerner
50 g smeltet smør
100 g græsk yougurt 10%
100 g Philadelphia ost
2 tsk bagepulver
4 æg

Mal frø, kerner og nødder til mel i en blender/foodprocessor/kaffemølle og bland det i en skål med de resterende rester. Hæl ned i en rugbrødsform med bagepapir og bag i oven ca 70 minutter ved 175 grader.

Husk at brødet ikke ryger så hurtigt som andre brød - da det dels mætter, og dels skal indtages i begrænset mængder. Af bitter erfaring har Theis og jeg oplevet at vi ikke kan nå at spise det inden det bliver muggent. Derfor er det en god ide at skære halvdelen fra det bagte brød og smide det i fryseren.

Tryllebillede af magisk mættende, velsmagende brød uden mel og gær:



No comments:

Post a Comment