Pages

Monday, June 10, 2013

Sov rigtig godt

Tilføj billedtekst
Det første jeg lagde mærke til, da jeg begyndte på LCHF er - jeg sover fantastisk godt! Og det gjorde jeg fra dag 1.

Det der med at sove godt tager jeg ikke for givet


Nu har jeg haft det rigtig ambivalent med at sove. Og jeg ældre jeg bliver, jo lettere sover jeg, og så har jeg ondt et eller andet sted (armen eller ryggen eller fingeren), så skal jeg tisse, så kommer solen, så pipper fuglene, så ånder Theis mig i ansigtet, så kommer min kat og lægger sig på mit hoved og min hovedpude og spinner så det hele vibrerer, så ligger jeg og tænker på arbejdet, så får jeg en idé, så går jeg på Facebook, så er jeg sulten, og så videre.....

Sove i ét streg og at sove rigtig godt 


Natten mellem dag 1 og dag 2 på LCHF sov jeg i ét streg. Jeg vågnede op og følte at jeg havde sovet rigtig godt og dejligt og tungt.

Natten mellem dag 2 og dag 3 sov jeg næsten i et streg - og den der tunghedsfornemmelse fortsætter faktisk. jeg skal stadig op på toilettet - jeg er jo ikke en vårhare og blæren bliver mindre og mindre jo ældre jeg bliver synes jeg. Men det er dejligt at vågne og tænke: Nej hvor har jeg sovet tungt, og dejligt og godt i nat.
Nogle nætter sover jeg ikke særlig meget - jeg vågner tidligt fx. men i de timer jeg sover - sover jeg fantastisk.

Nu har jeg været på LCHF i en måned - og den måned har været den bedste sovemåned i .... ja... så længe jeg kan huske. Jeg sover fantastisk. Og det er livskvalitet for mig. 

1 comment:

  1. Dejligt at høre - jeg har haft samme gode erfaringer med min nattesøvn på lchf...

    ReplyDelete